Україна давно повинна була йти в напрямку нарощування власного виробництва палива. Крім того, зараз є всі можливості для того, що закрити власні потреби в бензині своїми силами.
Про це заявив експерт Українського інституту майбутнього Андріан Прокіп у коментарі УНІАН.
Єдиний в Україні діючий нафтопереробний завод – Кременчуцький НПЗ, здатний повністю закрити потребу країни в бензині, зазначив Прокіп.
Набагато складніша ситуація складається з дизелем, враховуючи, що його споживання в три рази більше, ніж бензину.
«У цьому випадку, якщо ми говоримо про диверсифікацію імпорту – це морська перевалка і поставки з континентальної частини Європи. Потужностей для морської перевалки більш ніж достатньо для того, щоб покрити імпортну потребу. Але також є ризик блокування морських шляхів», – каже Андріан Прокіп.
«В Україні як мінімум два нафтопереробні заводи, які стоять без роботи, піддаються модернізації. Вони частково перебувають у державній власності», – додав він.
Експерти вважають, що припинення поставок литовських нафтопродуктів в Україну в стратегічному плані посилить високу залежність від імпорту нафтопродуктів з Росії та Білорусі.
У 2021 році на імпорт з Литви припало 9% поставок дизпалива – 690 тис.тонн, 11% бензину – 265 тис. тонн.
Виробництво власного бензину:
9 лютого 2022 року з’явилася інформація про те, що оператор Кременчуцького нафтопереробного заводу приватна компанія «Укртатнафта» вперше в історії випустила український бензин марки А-98.