“Наївний” мерч: аксесуари з принтами, яким 100 років, випускає етнограф із села на Полтавщині

“З малих лєт щастя нєт”, “Цвєти то здєсь, а где же щастя”, “Молоді літа – золоте врем’я” – такі цитати майстринь зі столітніх рушників адаптував під сучасний мерч Едуард Крутько, етнограф та засновник музею на селі. Разом із командою він випустив лінію дизайнерського одягу, аксесуарів, посуду та стікерпаки з написами в стилі українських народних мотивів. Брендовані речі продає через соцмережі. Як осучаснити та діджиталізувати українське мистецтво початку та середини ХХ століття – прочитаєте далі за 2-3 хв.

Едуардові Крутько 26 років і останні 6 він цілеспрямовано збирає твори мистецтва, одяг та фотографії минулих століть. 

Старожитності збирає до музею, який розмістив у старій хаті його предків у селі Козубівка Полтавської області. Має назву “Етнографічна збірка “Древо” та налічує близько 2 000 експонатів. 

З 2017 року музей відвідали кілька тисяч людей. Вишитих рушників – найбільше в колекції експонатів. Як принти для мерчу Едуард обрав мотиви рушників у стилі наївного мистецтва.

Архаїка складна для розуміння в мас-культурі. Тому звернув увагу на мотиви наївних рушників. Наїв, естетика, примітивізм – характерні саме для Наддніпрянщини. Такі рушники вишиті здебільшого гладдю на початку та в середині XX ст. Мають багато цікавих фраз та орнаментів, зокрема – часто трапляються зображення птахів. За основу для дизайну мерчу ми взяли ці рушники. Зараз маємо 11 унікальних принтів – це здебільшого точні копії рушників моєї колекції»

розповів Едуард Крутько. 

Етнограф з дизайнером оцифрували старі візерунки та розмістили їх на одязі, посуді й аксесуарах. Випускають футболки, кепки, екосумки, шкарпетки, чашки, миски, брелоки та стікерпаки. Щоб просувати мерч, зробили фотосесію. Майже весь брендований одяг роблять на замовлення, спеціально під розмір клієнта. 

Ми обрали якісну сировину для одягу. Це досить відомий виробник, заснований випускниками Могилянки. Вони шиють для всеукраїнських брендів. Основа стікерпаків теж якісна, її використовує для своїх стіків один прогресивний банк»

прокоментував Едуард Крутько. 

На осінь команда планує зробити лонгсліви/худі та листівки. Для промоції та продажу брендованих речей Крутько використовує акаунти в соцмережах – особисту та публічні сторінки