В Україні більшість жінок, які працюють у сферах, які заведено стереотипно вважати чоловічими, відчували прояви сексизму. На питання про це ствердно відповіли 57% респонденток анонімного опитування, проведеного в межах комунікаційної кампанії «Н̶е̶жіноча робота». Повідомляє “Полтавська Хвиля”
Опитування охопило 250 респонденток віком від 15 років, з яких найбільшу групу (44%) становлять жінки віком 35–44 років. Учасниці представляють різні професійні напрямки, проте найбільше жінок працюють у таких сферах:
- правоохоронні органи,
- промисловість і виробництво,
- транспорт і логістика,
- ІТ та технології,
- наука.
Найбільш поширеними формами дискримінації опитані респондентки назвали:
- стереотипне ставлення (43%) — сексизм, натяки, хтиві коментарі.
- перешкоди в кар’єрному просуванні (27%) — ефект «скляної стелі».
- нижча зарплата (23%) — за аналогічну роботу з чоловіками.
- сексуальні домагання (18%) — різних форм.
- відмова у працевлаштуванні через стать (11%).
- відсутність гнучкого графіка або відпустки по догляду за дитиною (10%) — критичний виклик для матерів.
«Наше дослідження показало: жінки, які, здавалося б, ‘успішно інтегрувались’ у стереотипно ‘чоловічі’ професії, продовжують зіштовхуватися з упередженнями — як на роботі від колег, так і від суспільства, коли йдеться про вибір професії жінкою. Їхня реальність — це образливі й часто принизливі коментарі, жарти, бар’єри, домагання. Багатьох жінок досі часто не сприймають на певних посадах чи професіях як рівних чоловікам. Водночас опитування продемонструвало витримку, досвід і мотивацію цих жінок, які доводять, що професіоналізм не має статі. Н̶е̶жіноча робота — кампанія не про героїзацію, а про визнання. Ми хочемо, щоб жінки бачили одна одну, не соромилися говорити вголос про досвід і більше не мирилися з тим, що ‘так було завжди’».– говорить президентка ГО «Нові українські наративи» Любов Правдіна.
«У великому бізнесі в Маріуполі це було давно. Але я не забула, як мені відмовили, бо ‘дівчатам важче тримати удар’. Тепер я працюю в аграрній сфері — і це зовсім інше відчуття. Але осад залишився»,— ділиться одна з респонденток.
Кампанія «Н̶е̶жіноча робота» досліджує досвід жінок у професіях з гендерними бар’єрами. Її мета — зробити помітними жінок у сферах, де досі панують стереотипи, і привернути увагу до щоденних проявів дискримінації, з якими вони зіштовхуються. Кампанію реалізує громадська організація «Нові Українські Наративи» в межах інформаційної кампанії, що є частиною ініціативи “Рівність. Лідерство. Майбутнє”.